Flytt eller inte flytt, det är frågan.

Senaste inlägget i den här bloggen gjordes 2014, innan allt satte snurr skulle man kunna säga. Det var året jag fick kontrakt på första utgåvan av Alvhilda och kom in på skrivpedagogslinjen. Sedan dess har hela trilogin kommit ut, jag har bytt förlag två gånger och jag har bytt arbetsmarknad från socialt arbete till kultur.

I dagsläget arbetar jag heltid som kulturcoach på Askersunds bibliotek, där jag arbetar läs- och skrivfrämjande med ungdomar. En svårare uppgift än vad många kanske tror, men även mycket inspirerande och kul.

Hittills bjuder året på app-utvecklingen Crowdstory, där jag skriver romanen om Aska som är en tidsmagiker och där läsaren får vara med och rösta fram handlingen.
Jag har påbörjat skräckhistorien "En natt på Sjöängen" där elever får vara med och påverka handlingen för karaktärerna som är med i boken.
Jag har fått en novell antagen i Darkness publishings novellantologi för kvinnliga skräckförfattare.
Jag ska hålla en världsbyggar-workshop på Fantastika samt vara ansvarig för flera andra programpunkter under helgen.
Närmst är att jag ska göra ett uppträdande, som jag ännu inte riktigt bestämt vad, på torsdag på Sjöängen, jag tror att det kan bli något sprivpedagogiskt och efter det kommer jag att visa upp mig på Utbudsdagen i region Örebro läns kultur.

Hur kommer det sig att det varit så tyst här inne under all den tiden?
Det svarta hålet kommer sig av att jag skapade en hemsida för sex år sedan, som funkade riktigt bra från början. Den är snygg, den är enkel att manövrera, men det har gått över. Något filter jobbar för högtryck och ser till att ingen kan komma till sidan eftersom brandväggarna säger att det är farligt innehåll. Därför kan ingen läsa inläggen och om någon gör det och kommenterar, så missar jag kommentarerna eftersom jag får drygt hundra spam om dagen. Sidan kostar drygt 1000 kronor om året så just nu sitter jag och funderar över om jag ska gå tillbaka till en simplare design, det jag känner till från början - blogspot.

Därför håller jag på att snajsar till den här sidan och uppdaterar den så att den kan hålla samma mått som hemsidan, vad tror du? Kan det funka?



Kommentarer