Framtidsplaner

 

Efter att ha arbetat några år inom det sociala arbetet, efter några fantastiska år på universitetet har jag hunnit fundera. Under studierna tyckte jag det var roligt att skriva uppsatser, göra efterforskade arbete, väga saker mot varandra och analysera.  I tjänsten har jag fått möjlighet att hålla föreläsningar, föredrag, leda, rådgiva och lyssna samt skriva utredningar, stötta med personliga brev och göra coola CV:n. Jag har samlat på mig MI-utbildning och BBIC. 

Samtidigt skrev jag färdigt min trilogi, har fått sex noveller publicerade och den första boken i trilogin är publicerad. Jag står med en fot i varje  arbetsliv och känner att det är dags att ta livet, lyfta den ena foten, och landa helt i bara den ena. Fokusera. Därför är jag otroligt glad över beskedet jag fått från Skurups folkhögskola, där jag fått en plats på skrivpedagogen. Det innebär att jag skolar om mig för att kunna använda min tidigare kunskap på ett ännu bättre sätt. Kurator inriktad på det skrivna ordet. Stötta folk som har skrivdrömmar att genom motiverande samtal hitta sin väg. Arbeta inom det sociala arbetet med människor som mår dåligt, att hitta vägar genom det skrivna ordet. Med den pedagogiska kunskapen kunna leda människor, hålla föreläsningar och kurser inom skrivadet. Att kunna arbeta inom socialt arbete, skola och cirklar. Att inte begränsa mig utan vidga alla vyer inom författardrömmen. 

Här tar jag mitt första steg. Häng gärna med på min resa.

Kommentarer